1. Announcing Mekorama on the Web!

    Now anyone can play levels from the forum online, with one click!

    Dismiss Notice
  2. Psst! If you're new here, welcome! Please visit these pages first for information about the forum and Mekorama:

    Welcome! ¡Bienvenido! Selamat datang! Добро пожаловать! Willkommen!
    and
    Everything you want to know about Mekorama

    Dismiss Notice
MekoMole

Logan's Run

No tricks level inspired by the 1976 movie Logan's Run. Be aware visual effects could be a hazard for certain medical conditions.

Logan's Run
MekoMole, Feb 11, 2025 at 1:47 PM
Nathan Sabari and delator77 like this.
    • MekoMole
      An adventure level loosely based on the Carousel scene from the 1976 movie 'Logan's Run' starring Michael York and Jenny Agutter.

      In the year 2274, the remnants of human civilization live in a sealed city. To prevent overpopulation, everyone must undergo the rite of "Carousel" when they reach the age of 30. There, they are killed under the guise of being "renewed". Participants are flown into the air and are shot one by one, bursting into flames. (Found this hard to replicate satisfactorily hence the big mower in the sky.) Like Logan in the film, B decides to run rather than take his chances at Carousel. Help him survive and reach the outside world.

      WARNING My Carousel is a physical rotating open structure and could cause vision or medical problems for some people.WARNING

      The win block is hidden till near the end of the game.

      Much of the path is sequence critical but once it is discovered the gameplay is relatively straightforward. There is a video of my designed solution but there are variations. Also included is a map of the preferred path with tips on gameplay. As the video is long I am hoping that the map is a useful alternative. It might however be too confusing. Feedback appreciated.

      There is a cheat card with easy access to the win block and which also reveals the finale. This should allow players to choose whether to work their way to a solution or take an easier option and hopefully still enjoy the level.

      The level features a very long and complex herding path, I'm sure the longest I have created so far involving a single Bot.
      The LBot should be herded to eventually return to it's start position ready to be re-used. At the start of the path the LBot is transported by B. If it falls I'm reasonably sure the level can't be completed and a restart will be required. If it makes it onto the arena structure then all systems should be go.
      B has some very long runs and, where possible, I have used earth blocks to mark destination points to help avoid tedious navigation. Note that there is one single green start block and a group of 3 red blocks indicating the trigger point for the finale and revealing the win block.

      There are traps within sections of the path, one way, non returnable. If B does not step smartly on to the vertical slider after the latch is slipped off it will not be possible to dislodge the ball on the arena rim, leaving the path to the win block with a gap. If he fails to cross the gap bridged briefly by the rising bot he will be marooned on the arena rim.

      Occasionally when B steps on to the row of red bricks at the end he fails to dislodge the trigger ball. Moving a few blocks back and trying again usually works.

      There is a sliding barrier on the floor of the arena which has to be moved to allow entry and exit to and from the arena.


      Video is 9 minutes plus


      [​IMG]


      Приключенческий уровень, основанный на сцене «Карусель» из фильма 1976 года «Бег Логана» с Майклом Йорком и Дженни Агаттер в главных ролях. В 2274 году остатки человеческой цивилизации живут в запечатанном городе. Чтобы предотвратить перенаселение, каждый должен пройти обряд «Карусели» по достижении 30-летнего возраста. Там его убивают под видом «обновления». Участников подбрасывают в воздух и расстреливают одного за другим, загораясь. (Это было трудно воспроизвести удовлетворительно, поэтому в небе была большая косилка.) Как и Логан в фильме, Б решает бежать, а не рисковать на Карусели. Помогите ему выжить и достичь внешнего мира. ВНИМАНИЕ Моя карусель представляет собой физическую вращающуюся открытую конструкцию, которая может вызвать проблемы со зрением или здоровьем у некоторых людей. ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ. Блок выигрыша скрыт до конца игры. Большая часть пути имеет решающее значение для последовательности, но как только он обнаружен, игровой процесс становится относительно простым. Есть видео моего разработанного решения, но есть варианты. Также включена карта предпочтительного пути с советами по игровому процессу. Поскольку видео длинное, я надеюсь, что карта станет полезной альтернативой. Однако это может быть слишком запутанно. Обратная связь приветствуется.

      Существует чит-карта с легким доступом к блоку выигрыша, а также раскрывающая финал. Это должно позволить игрокам выбирать, искать ли решение или выбрать более простой вариант и, надеюсь, по-прежнему получать удовольствие от уровня. На этом уровне очень длинный и сложный путь стада, я уверен, что это самый длинный путь, который я когда-либо создавал, с участием одного бота. LBot должен быть собран, чтобы в конечном итоге вернуться в исходное положение и быть готовым к повторному использованию. В начале пути LBot переносится B. Если он упадет, я вполне уверен, что уровень не удастся пройти и потребуется перезапуск. Если он доберется до конструкции арены, все системы должны быть отключены. На маршруте B есть несколько очень длинных участков, и, где это возможно, я использовал земляные блоки для обозначения точек назначения, чтобы избежать утомительной навигации. Обратите внимание, что есть один зеленый стартовый блок и группа из трех красных блоков, обозначающих точку запуска финала и раскрывающих блок победы. На участках пути есть ловушки, односторонние и невозвратные. Если B не встанет ловко на вертикальный ползунок после того, как защелка соскользнет, мяч не сможет сместиться с края арены, оставив путь к выигрышному блоку с просветом. Если ему не удастся преодолеть пропасть, которую на короткое время преодолел поднимающийся бот, он останется на краю арены. Иногда, когда Б наступает на ряд красных кирпичей в конце, ему не удается выбить спусковой шарик. Перемещение на несколько кварталов назад и повторная попытка обычно срабатывают. На полу арены имеется раздвижной барьер, который необходимо переместить, чтобы обеспечить вход и выход на арену и обратно.

      Michael York eta Jenny Agutter aktoreek 1976ko 'Logan's Run' filmeko Carousel eszenan oinarritutako abentura maila. 2274. urtean, giza zibilizazioaren aztarnak hiri zigilatu batean bizi dira. Gehiegizko populazioa saihesteko, 30 urte betetzen dituztenean “karruselaren” erritoa egin behar dute denek. Bertan, “berritu” moduan hiltzen dituzte. Parte-hartzaileak airera botatzen dituzte eta banan-banan tiroak jasotzen dituzte, sutan piztuz. (Zaila iruditu zitzaidan hori ondo errepikatzea, horregatik zeruko segagailu handia.) Loganek filmean bezala, B-k korrika egitea erabakitzen du Carousel-en arriskua hartu beharrean. Lagundu iezaiozu bizirik irauten eta kanpoko mundura iristen. OHARRA Nire karrusela egitura fisiko irekia da, eta ikusmen-arazoak edo arazo medikoak sor ditzake pertsona batzuentzat. Irabazi blokea ezkutatuta dago jokoaren amaierara arte. Bidearen zati handi bat sekuentzia kritikoa da, baina behin aurkitutakoan jokatzeko nahiko erraza da. Nire diseinatutako irtenbidearen bideo bat dago baina aldaerak daude. Era berean, hobetsitako bidearen mapa dago jokatzeko aholkuekin. Bideoa luzea denez mapa alternatiba erabilgarria izatea espero dut. Hala ere, nahasgarria izan daiteke. Iritzia eskertzen da.

      Txartel bat dago irabazien blokean sarbide erraza duena eta finala ere agerian uzten duena. Honek jokalariei aukera eman beharko lieke irtenbide bat lortzeko bidea edo aukera errazagoa hartu eta, zorionez, mailaz gozatzea. Mailak artzaintza-bide oso luze eta konplexua du, ziur nago orain arte sortu dudan luzeena Bot bakarrarekin. LBot-a artatu behar da, azkenean, hasierako posiziora itzultzeko, berrerabiltzeko prest. Bidearen hasieran LBot-a B-k garraiatzen du. Erortzen bada ziur nago maila ezin dela osatu eta berrabiarazi beharko dela. Arena egiturara sartzen bada, sistema guztiak joan beharko lirateke. B-k ibilbide oso luzeak ditu eta, ahal den neurrian, lurreko blokeak erabili ditut helmuga puntuak markatzeko, nabigazio neketsua saihesteko. Kontuan izan hasierako bloke berde bakarra eta 3 bloke gorriz osatutako talde bat dagoela, finalerako abiarazte-puntua adieraziz eta garaipenaren blokea agerian uzten dutenak. Bidearen zatietan tranpak daude, norabide bakarrean, itzulezinak. B-k irristailu bertikalean ongi zapaltzen ez badu, kisketa kendu ondoren, ezin izango da baloia arena ertzean desalojatu, garaipenaren blokerako bidea hutsune batekin utziz. Gorantz doan bot-ak laburki zubitutako hutsunea gainditzen ez badu, arena ertzean geratuko da. Batzuetan B-k amaieran adreilu gorrien ilarara zapaltzen duenean ez du abiarazte-bola desplazatzen. Bloke batzuk atzera egiteak eta berriro saiatzea funtzionatzen du normalean. Areatzako zoruan irristakorra den hesi bat dago, mugitu behar dena zelaira sartu eta atera ahal izateko.
    • Chris Hester
      The Basque and Russian text is the same.
    • Rating:
      5/5,
      ridgerunner
      I remembered the film and the carousel and the level was a good representation of it, especially Rbots getting swatted. My gameplay was very similar although the section at 7:17 to 7:50 doesn’t seem to be required as every time i played an Rbot captured the star.
    • MekoMole
      Thanks @Chris Hester. Started my 80th year. It's obvioudly getting to me.
    • MekoMole
      Thankyou @ridgerunner, one of these days I will come up with something that has you scratching your head for hopefully a couple of hours. I've been trying to replicate your gameplay but unsuccessfully. Can you confirm that the Bot in question is a 'flying' RBot and also the location of the star. I have half an idea what might be happening but the info I have asked for will help me nail it down.
    • Chris Hester
      I loved the film especially Jenny Agutter :D
    • MekoMole
      @Chris Hester Who doesn't love Jenny Agutter? I edited a a similar sentiment from my level description in case I was found guilty of misogyny. You've highlighted the topic so on your head, not mine, be it. :rolleyes:
    • delator77
      @MekoMole Hi my friend :)
      I found a free draggable.Is part of the solution or should I forget it?:rolleyes:
    • MekoMole
      Oh dear @delator77, I'm not doing very well with this one. I wasn't aware of a free draggable. By all means make use of it.
    • ridgerunner
    • ridgerunner
      @delator77….did you accidentally include the prefix “free”?
    • MekoMole
      Thank you @ridgerunner for the video, i've taken up a lot of your time. Incompetent testing. I assumed that the star moved with the sliding arena but didn't actually check. I tested the level possibly scores of times but didn't notice. Well spotted. I won't fix the bug as I couldn't face the nightmare of republishing.
    • MekoMole
      Hi @delator77. Thanks for playing. Ridgerunners comment made me think. There is a large draggable on the floor of the arena. I put it there to make things awkward. In one position it allows entrance to the arena, in the other it allows exit on the other side. Is this the draggable you referred to?
    • MekoMole
    • Denis Nazin
      My dear friend, as always, a very interesting design idea from you! Thanks for this.
      But unfortunately, this level of yours is very long, judging by your first comment and the timing of the video. That's why I can't play now, I don't have much free time. Please excuse me my friend! I have not seen this film(based on which you made the level), but I am sure that you conveyed the plot and atmosphere well.;):thumbsup:
    There are no comments to display.
  • Album:
    MekoMole
    Uploaded By:
    MekoMole
    Date:
    Feb 11, 2025 at 1:47 PM
    View Count:
    593
    Comment Count:
    26