1. Announcing Mekorama on the Web!

    Now anyone can play levels from the forum online, with one click!

    Dismiss Notice
  2. Psst! If you're new here, welcome! Please visit these pages first for information about the forum and Mekorama:

    Welcome! ¡Bienvenido! Selamat datang! Добро пожаловать! Willkommen!
    and
    Everything you want to know about Mekorama

    Dismiss Notice
MekoMole

Stargate Anubis

An expanding adventure/timing level using B obstacle jumping capability in white space.

Stargate Anubis
MekoMole, Jan 4, 2025 at 1:39 PM
delator77 likes this.
    • MekoMole
      WARNING - If B lands on a block in White Space he is permanently stuck on that block - WARNING.
      Also a fairly long level to take all stars but can be cut short.

      B has already entered the world of worm hole travel via a StarGate and comes up against the tyrannical banished System Lord Anubis. He has to activate the other StarGates in this scene, by taking the attached star, then gain entry to Anubis's Mother Ship before it takes off. Much of the gameplay takes place in the Twilight Zone(White Space) where normal rules don't apply.

      Note that we don't get to see Anubis in this episode but a villain this bad won't hide his face forever. A positive RankBadYin to those in the know.

      Like my previous levels 'Centaur' and 'Cerberus' this level features a short cut to an easy win block. In fact there are several, one requiring only a single move. This is intentional and part of my future strategy for levels with a high probability of needing restarts.

      However, more persistent players will aim to take ALL stars which requires getting B ONTO the ship before it takes off and OFF again before it hurtles into Intergalactic space
      .
      To achieve this sometimes requires utilising B's ability to climb over obstacles in white space (The Twilight Zone). This ability comes at a price with the very real risk that B gets marooned on a block in the Zone, in which case a restart is required. I would regard taking all stars by restarting at the point of failure as an acceptable win.

      Position B in front of an obstacle, or series of obstacles, tap white space beyond and in line with the obstacle(s) and he will jump over it(them). Tap white space inside one of the pens holding an L or R bot and B will jump into the pen. The reverse is true and B can jump back out. To minimise the chances of landing ON an obstacle make sure that the target white space square has at least one more obstacle free square beyond the direction of travel. Also time things so that B doesn't land on an L or R bot.

      The moveable metal stair is crucial. B can move freely in and out of the Twilight zone if the stair is contained within the core matrix but not if the stair is extended into the Zone. If using the stair to redirect a blue bot be quick and don't allow the bot to turn and descend into the Twilight Zone.

      @Denis Nazin has many levels and explanatory tutorials on White Space.



      ВНИМАНИЕ - Если B приземлится на блок в Белом Пространстве, он навсегда застрянет на этом блоке - ВНИМАНИЕ. B уже вошел в мир путешествий по червоточинам через Звездные Врата и сталкивается с тираническим изгнанным Системным Лордом Анубисом. В этой сцене ему нужно активировать другие Звездные Врата, взяв прикрепленную звезду, а затем попасть на Материнский Корабль Анубиса, прежде чем он взлетит. Большая часть игрового процесса происходит в Зоне Сумерек (Белое Пространство), где обычные правила не применяются. Обратите внимание, что мы не увидим Анубиса в этом эпизоде, но такой плохой злодей не будет вечно скрывать свое лицо. Положительный RankBadYin для тех, кто в курсе. Как и мои предыдущие уровни «Кентавр» и «Цербер», на этом уровне есть короткий путь к легкому победному блоку. На самом деле их несколько, один из которых требует только одного хода. Это сделано намеренно и является частью моей будущей стратегии для уровней с высокой вероятностью необходимости перезапуска. Однако более настойчивые игроки будут стремиться получить ВСЕ звезды, для чего потребуется посадить B на корабль до того, как он взлетит, и снова СНЯТЬ, прежде чем он ворвется в межгалактическое пространство. Для достижения этого иногда требуется использовать способность B перелезать через препятствия в белом пространстве (Сумеречная зона). Эта способность имеет свою цену в виде вполне реального риска того, что B останется на блоке в Зоне, и в этом случае потребуется перезапуск. Я бы считал получение всех звезд путем перезапуска в точке неудачи приемлемой победой.

      Поставьте B перед препятствием или рядом препятствий, коснитесь белого пространства за ним и на одной линии с препятствием(ями), и он перепрыгнет его(их). Коснитесь белого пространства внутри одного из загонов, в котором находится L или R бот, и B прыгнет в загон. Обратное верно, и B может выпрыгнуть обратно. Чтобы свести к минимуму вероятность приземления НА препятствие, убедитесь, что целевой квадрат белого пространства имеет по крайней мере еще один квадрат без препятствий за пределами направления движения. Также рассчитайте время так, чтобы B не приземлился на L или R бота. Подвижная металлическая лестница имеет решающее значение. B может свободно перемещаться в зону Сумерек и из нее, если лестница находится в пределах основной матрицы, но не если лестница выдвинута в Зону. Если вы используете лестницу для перенаправления синего бота, будьте быстры и не позволяйте боту поворачиваться и спускаться в зону Сумерек. У Denisnazin много уровней и пояснительных руководств по Белому пространству.

      ВНИМАНИЕ - Если B приземлится на блок в Белом Пространстве, он навсегда застрянет на этом блоке - ВНИМАНИЕ. B уже вошел в мир путешествий по червоточинам через Звездные Врата и сталкивается с тираническим изгнанным Системным Лордом Анубисом. В этой сцене ему нужно активировать другие Звездные Врата, взяв прикрепленную звезду, а затем попасть на Материнский Корабль Анубиса, прежде чем он взлетит. Большая часть игрового процесса происходит в Зоне Сумерек (Белое Пространство), где обычные правила не применяются. Обратите внимание, что мы не увидим Анубиса в этом эпизоде, но такой плохой злодей не будет вечно скрывать свое лицо. Положительный RankBadYin для тех, кто в курсе. Как и мои предыдущие уровни «Кентавр» и «Цербер», на этом уровне есть короткий путь к легкому победному блоку. На самом деле их несколько, один из которых требует только одного хода. Это сделано намеренно и является частью моей будущей стратегии для уровней с высокой вероятностью необходимости перезапуска. Однако более настойчивые игроки будут стремиться получить ВСЕ звезды, для чего потребуется посадить B на корабль до того, как он взлетит, и снова СНЯТЬ, прежде чем он ворвется в межгалактическое пространство. Для достижения этого иногда требуется использовать способность B перелезать через препятствия в белом пространстве (Сумеречная зона). Эта способность имеет свою цену в виде вполне реального риска того, что B останется на блоке в Зоне, и в этом случае потребуется перезапуск. Я бы считал получение всех звезд путем перезапуска в точке неудачи приемлемой победой.

      Поставьте B перед препятствием или рядом препятствий, коснитесь белого пространства за ним и на одной линии с препятствием(ями), и он перепрыгнет его(их). Коснитесь белого пространства внутри одного из загонов, в котором находится L или R бот, и B прыгнет в загон. Обратное верно, и B может выпрыгнуть обратно. Чтобы свести к минимуму вероятность приземления НА препятствие, убедитесь, что целевой квадрат белого пространства имеет по крайней мере еще один квадрат без препятствий за пределами направления движения. Также рассчитайте время так, чтобы B не приземлился на L или R бота. Подвижная металлическая лестница имеет решающее значение. B может свободно перемещаться в зону Сумерек и из нее, если лестница находится в пределах основной матрицы, но не если лестница выдвинута в Зону. Если вы используете лестницу для перенаправления синего бота, будьте быстры и не позволяйте боту поворачиваться и спускаться в зону Сумерек. У Denisnazin много уровней и пояснительных руководств по Белому пространству.
    • Rating:
      5/5,
      ridgerunner
      Another fantastic level that looks great opening up and expanding and then at the end i loved watching the mother ship spin off into intergalactic space. A great flying saucer. Interesting gameplay too although i didn’t fully utilise the potential of the White space as i ignored the bot that is used in the first minute of gameplay. Instead i reused the bot that is brought into action at 3:33
      i placed L on an elevated stone step so that L would step onto B then a longer walk required.
    • Rating:
      5/5,
      Denis Nazin
      Yes, this is a really long level:confused::rotf:;) I haven't played long levels for a long time, but I really respect you, so I figured it out completely, and understood how to get all the stars. It wasn't easy. Thank you, this is really interesting and quite complex gameplay, and deserves 5!:thumbsup:
      And of course, as always, thanks for the wonderful plot and design. And thanks for the care and commentary in different languages!;) Thank you my friend!!:thumbsup:
    • Rating:
      5/5,
      delator77
      Wow!another Meko-visual spectacle with this brutal design with a final step in keeping with the theme of the level. As I told you not long ago, your gameplays are becoming more and more challenging and as an experienced and demanding player I really appreciate it(but they are suitable for almost everyone,never frustating). I think the use of the power of white-space is very appropriate and fits perfectly with the theme. Thanks my friend @MekoMole ;) great job!
      By the way, you know that I really appreciate and thank you for putting the description and storyline of the level in Basque, but this time you had a small mistake and you put the translation from Russian in both translations.:rolleyes::p
    • MekoMole
      Thank you @ridgerunner. First off the mark yet again. I'm interested in your bot reuse but still trying to get my brain around it. I was aware of a potential reuse of the bot in the first minute of the video but it is random dependent on the orientation of L when stepping off B. I don't realistically aspire to baffling my three Musketeers but one of these days I will come ip with something that leaves you scratching your heads. Chance would be a fine thing. At the same time I am conscious that not all players are in the Musketeer league hence the shortcuts. I will address this in my reply to @delator77. Best wishes for 2025.​
    • MekoMole
      Thank you my friend @Denis Nazin for taking time out to play this long level. It means much to me that you did so. Thank you also for your expression of respect, the sentiment is mutual I assure you. Stay safe and well.
    • MekoMole
      Thank you @delator77 . I am interested in your recent comments on levels becoming more challenging. I have long given up hope of creating a level that would defeat you and other master players but at the same time don't wish to create levels that can't be enjoyed by less experienced players. Hence the inclusion of deliberate shortcuts.
      With the move into 2025 I now enter my 80th year but fortunately the dreaded day is still some way off. Unfortunately age does have it's problems, like mixing up Russian and Basque. Apologies for the delay in replying but I fell asleep in my chair half way through replying. :rolleyes:
    • MekoMole
      Thankyou @ridgerunner for the video. An interesting move. The original gameplay had B transport L from the stair to the star as you have done but using a dedicated L rather than reuse a bot as in your video. In the end I opted for the shorter walk. I sound a bit Captain Mainwaring ; 'I wondered who would come up withat first'. With hindsight reuse of an L bot would have been a good choice as the sequence at those pens is a bit repetitive. Sometimes, in my gameplay, the L hitching a ride dips forward and takes the star without dismounting, enabling B to walk away with his passenger for potential reuse. Too random however. If I had replaced the triangular block in the Stargate with a cube I think L would have stepped back onto B. Then again another long balancing walk back to the Matrix. I like feedback from you and the ofhers, it helps make me think as a player as well as a designer. Long winded reply, obviously in Captain Mainwaring mode today.
    • Rating:
      5/5,
      Block builder
      Excellent level with a great surprise at the end. I had to rescue so many bots from wandering off on the white background. :rotf: Not quite as intended, but I got them where I needed them. The white background logic of being able to cross the metal, but also being able to get stuck on it, is interesting.
    • MekoMole
      Thank you @Block builder. I sympathise with the your experiences of wayward bots wandering off into white space. It happened to me several times during development and testing. Unlike you however I was unable to catch them and herd back into the game. Your reflexes must be in excellent shape. The crossing/getting stuck issue IS interesting. One of my theories is that is something to do with momentum. If B has a good head of steam he can hurdle multiple blocks without dropping into the gap between. However he can also overrun by a white square.. I've experienced the same thing in normal space. In this case he has enough steam to mount the block but runs out of puff to carry on and gets stuck. Hence my advice to always leave a clear space beyond the target block. Perhaps it's all just random or to do with fuzzy tapping.
    There are no comments to display.
  • Album:
    MekoMole
    Uploaded By:
    MekoMole
    Date:
    Jan 4, 2025 at 1:39 PM
    View Count:
    312
    Comment Count:
    11