1. Announcing Mekorama on the Web!

    Now anyone can play levels from the forum online, with one click!

    Dismiss Notice
  2. Psst! If you're new here, welcome! Please visit these pages first for information about the forum and Mekorama:

    Welcome! ¡Bienvenido! Selamat datang! Добро пожаловать! Willkommen!
    and
    Everything you want to know about Mekorama

    Dismiss Notice
MekoMole

The Bunker

Adventure level. Explore the Cold War bunker. No tricks. Herding. Timing. Hidden win block. Possible restarts but cheat cards included. Video solution.

The Bunker
MekoMole, May 27, 2024
Sammy 5, delator77 and EL797 like this.
    • MekoMole
      Yet another level inspired by a famous Scottish tourist attraction. The Bunker, near St. Andrew's in Fife, was a top secret RAF command and control centre constructed in 1953 at the start of the Cold War. It is buried deep underground beneath an innocent looking farmhouse and consists of three levels.
      In the Mekorama version, top commander B has to direct his overground assets to collect vital data and ensure it is delivered to the bunker. The data, once delivered to level two, has to be collected and collated to be passed to the super, (1953 vintage super), computer located deep underground on level three. The location of the computer (win block) is the most closely guarded secret in the UK. Do you have security clearance to complete this mission?
      As might be expected security is extreme. Shoot to kill, (zapper areas), are clearly marked red
      This level is primarily a herding level but timing skills are required.
      If well marked warning signs (red blocks) are ignored a restart will always be required.
      It is possible to take the win block without any herding to take stars, a feature I am deliberately building into long levels.
      The win block is hidden but it should be reasonably obvious where despite a couple of red herrings.
      I have included two practice cards so that each floor in the bunker can be played stand alone.


      Еще один уровень, вдохновленный знаменитой шотландской туристической достопримечательностью. Бункер, расположенный недалеко от Сент-Эндрюс в Файфе, был сверхсекретным центром управления и контроля Королевских ВВС, построенным в 1953 году в начале Холодной войны. Он похоронен глубоко под землей под невинно выглядящим фермерским домом и состоит из трех уровней. В версии Mekorama старший командир B должен направить свои наземные средства на сбор жизненно важных данных и обеспечить их доставку в бункер. Данные, доставленные на второй уровень, необходимо собрать и сопоставить для передачи на суперкомпьютер (винтажный супер 1953 года), расположенный глубоко под землей на третьем уровне. Местонахождение компьютера (винблок) является самой тщательно охраняемой тайной в Великобритании. Есть ли у вас допуск к секретной информации для выполнения этой миссии? Как и следовало ожидать, безопасность чрезвычайно высока. Стреляйте на поражение (зоны с молниями) четко обозначены красным. Этот уровень в первую очередь является пастушьим, но требуются навыки расчета времени. Если четко обозначенные предупреждающие знаки (красные блоки) игнорируются, всегда потребуется перезапуск. Можно получить выигрышный блок без какого-либо стадного сбора звезд - функция, которую я намеренно встраиваю в длинные уровни. Блок выигрыша скрыт, но он должен быть достаточно очевиден, несмотря на пару отвлекающих маневров. Я включил две тренировочные карты, чтобы на каждом этаже бункера можно было играть отдельно.

      Eskoziako turismo-erakarpen ospetsu batean inspiratutako beste maila bat. Bunkerra, Fifeko St. Andrew's ondoan, 1953an Gerra Hotzaren hasieran eraikitako RAF aginte eta kontrol zentro sekretu bat izan zen. Itxura xaloko baserri baten azpian lurpean dago eta hiru maila ditu. Mekorama bertsioan, B komandante nagusiak bere lur gaineko aktiboak zuzendu behar ditu funtsezko datuak biltzeko eta bunkerrera entregatzen direla ziurtatzeko. Datuak, behin bigarren mailara iritsitakoan, bildu eta bildu behar dira superra pasatzeko (1953 vintage super), hirugarren mailan lur azpian kokatutako ordenagailua. Ordenagailuaren kokapena (irabazi-blokea) Erresuma Batuan gehien gordetako sekretua da. Segurtasun baimenik al duzu misio hau burutzeko? Espero zitekeen bezala segurtasuna muturrekoa da. Tiroak hiltzeko (zapper eremuak), argi eta garbi gorriz markatuta daude. Maila hau artzaintza maila da batez ere, baina denbora-trebetasunak beharrezkoak dira. Ondo markatutako abisu seinaleak (bloke gorriak) alde batera uzten badira, berrabiarazi beharko da beti. Posible da irabazteko blokea hartzea izarrak hartzeko artzaintzarik gabe, maila luzeetan nahita eraikitzen ari naizen ezaugarria. Irabazi-blokea ezkutatuta dago, baina nahiko agerikoa izan behar da nondik norakoak pare bat izan arren. Bi praktika-karta sartu ditut, bunkerreko solairu bakoitza bakarka jokatu ahal izateko.

      Playing hints.
      A video solution is included but is only my preferred solution out of many.
      Herding can be chaotic but the video shows what I believe to be the most efficient path. I have no doubt one or more of my Three Musketeers will prove me wrong.
      At the start B must move fairly quickly to the earth block marked by a fence block on a pole.
      As an aid to further navigation look for well worn earth patches in the grass field.
      Only 4 out of 5 balls on the grass field should be dislodged before descending to the next floor.
      Many of the required moves involve B blocking an L or R bot forcing a turn then quickly moving to another position to force a second turn.
      If moving B to a block displaced on both the X and Y axes it is usually best to move on only one axis at a time to avoid B cutting in front and blocking the L/R bot.
      On the central level take care navigating the central walkway of octagonal blocks and best practice is to move one axis at a time.
      Beware the sequence where B is used as a stepping stone to force the L bot to drop the ball backwards. Once the ball is dropped and the L bot steps back up move B smartly away. If the timing is wrong and the L bot drops behind B, game provably over.
      Once B makes it to the third, and final, level there is no going back so take extra care passing the sliding hazard on the mid floor.
      There is an unexplained anomaly where the R bot ascending the pyramid on the bottom floor sometimes refuses to come back down. Use B to force the issue if required.

      Игра с подсказками. Видеорешение включено, но это только мое любимое решение из многих. Стадо может быть хаотичным, но видео показывает, что я считаю наиболее эффективным путем. Я не сомневаюсь, что один или несколько моих «Трех мушкетеров» докажут мою неправоту. В начале B должен довольно быстро переместиться к блоку земли, отмеченному блоком забора на столбе. Для облегчения дальнейшей навигации ищите хорошо изношенные участки земли на травяном поле. Только 4 из 5 мячей на травяном поле должны быть выбиты перед спуском на следующий этаж. Многие из необходимых ходов включают в себя блокировку B-бота L или R, заставляющего его сделать поворот, а затем быстрое перемещение в другую позицию, чтобы заставить его сделать второй ход. При перемещении B к блоку, смещенному как по осям X, так и по Y, обычно лучше перемещаться только по одной оси за раз, чтобы избежать резки B спереди и блокировки бота L/R. На центральном уровне будьте осторожны, перемещаясь по центральному проходу из восьмиугольных блоков, и лучше всего перемещать по одной оси за раз. Остерегайтесь эпизода, в котором B используется в качестве трамплина, чтобы заставить бота L отбросить мяч назад. Как только мяч упадет и бот L сделает шаг назад, осторожно переместите B прочь. Если время выбрано неправильно и бот L отстает от B, игра окончена. Как только B доберется до третьего и последнего уровня, пути назад уже не будет, поэтому будьте особенно осторожны, минуя опасность скольжения на среднем этаже. Существует необъяснимая аномалия, когда R-бот, поднимающийся на пирамиду на нижнем этаже, иногда отказывается спускаться вниз. При необходимости используйте B, чтобы вызвать проблему.

      Iradokizunak jolasten. Bideo-irtenbide bat sartzen da, baina nire irtenbide hobetsiena da askoren artean. Artzaintza kaotikoa izan daiteke, baina bideoak erakusten du nire ustez bide eraginkorrena zein den. Ez dut zalantzarik nire Hiru Mosketarietako batek edo gehiagok oker frogatuko duela. Hasieran B nahiko azkar mugitu behar da zutoin batean hesi-bloke batek markatutako lur-blokera. Nabigazio gehiagorako lagungarri gisa, bilatu ondo gastatutako lur adabakiak belar zelaian. Belar zelaian dauden 5 baloietatik 4 bakarrik askatu behar dira hurrengo solairura jaitsi aurretik. Beharrezko mugimendu askok B L edo R bot bat blokeatzen dute bira bat behartuz gero azkar beste posizio batera mugituz bigarren bira bat behartzeko. B bi X eta Y ardatzetan desplazatutako bloke batera mugitzen bada, normalean hobe da aldi berean ardatz bakarrean mugitzea, B aurrean moztea eta L/R bot-a blokeatzea ekiditeko. Erdiko mailan, zaindu bloke oktogonalen erdiko pasabidean nabigatzen eta praktika onena ardatz bat aldi berean mugitzea da. Kontuz B urrats gisa erabiltzen den sekuentziarekin L bot-a baloia atzera botatzera behartzeko. Baloia erortzen denean eta L bot-ak atzera egin ondoren, mugitu B modu adimentsuan. Denbora okerra bada eta L bot-a B-ren atzetik jaisten bada, partida frogatuta dago. B-k hirugarren eta azken mailara igaro ondoren, ez dago atzera bueltarik, beraz, kontu handiz ibili lur erdiko labain-arriskua gainditzen. Azaldu gabeko anomalia bat dago, non beheko solairuko piramidean gora doan R bot-ak batzuetan behera itzultzeari uko egiten dion. Erabili B arazoa behartzeko

      Cheat Cards

      Click on URL to play online.

      Mid level on

      [​IMG]

      https://play.mekorama.com/?u=https://mekoramaforum.com/attachments/bunker-cheat2-png.41716/

      Bottom level
      [​IMG]

      Https://play.mekorama.com/?u=https://mekoramaforum.com/attachments/bunker-cheat2-png.41700/
    • Rating:
      5/5,
      ridgerunner
      Can’t remember much about my trip to the bunker, but it was decades ago. Liked the story description and the level looks great. Only thing mssing is the haar which always seem to blow in off the sea when i visit the east neuk of Fife. Liked the gameplay.
    • MekoMole
      Thank you @ridgerunner for kind comments and so glad you liked the gameplay. Yes the weather in the Kingdom, especially the East, can be a bit iffy. Then again your home territory has provided some interesting family experiences in the past. Do you think the game developers would understand request for Haar in Mekorama 2?
    • Rating:
      5/5,
      Denis Nazin
      Cool three-level or three-story design and gameplay. It was interesting and exciting. Thank you, 5 from me;):thumbsup:
    • MekoMole
      Thank you @Denis Nazin for kind compliments and very generous rating.
      Hope all is well with you. Stay safe my friend.
    • Rating:
      5/5,
      delator77
      Relaxing logic gameplay & very nice design... due to the fact that I didn't pay attention to the blocks that mark B's path so my poor B got more tired... but hey, sport is good for health, right?:rotf: Apart from that I had two significant differences...
      1-that ball inside the bunker that fell to the center you took with headless R but I took it with B &
      2- that ball on the upper floor that when R or L pushes lands on a zapper that has a wedge attached to it, you lowered the draggable to the intermediate floor so that a headless R could catch it... what I did was not lower the draggable and catch it with R :sneaky:
      thanks for sharing my Meko-friend @MekoMole ;) good job!
    • MekoMole
      Thank you @delator77. Hope that B didn't get too tired wirh all that herding. Once again you have caught me out with your two differences.
      The centre ball was designed to be protected against B by a zapper but the zapper has been deleted somewhere along the development line. Sloppy testing. :( The option to take the ball on the draggable I didn't foresee so very well spotted. I'm annoyed with myself because it would have be so simple to avoid this by placing a bar above the metal wedge.
      Thank you for continuing to support my levels, it's much appreciated.

      PS Don Quixote is on the drawing board but proving to be a major design challenge.
    • Rating:
      5/5,
      Soohaeib Afeef Hosen
      Given the length of the level, I tried to rush several times, resulting in B getting zapped more often than making mistakes unknowingly :confused::rotf:. It's a nice patience test :thumbsup:. I caught 1 star with the ball, 1 with Eyed R, 1 with Flat R, and 3 with B (2 at the corners).
      As B lengthens its legs while passing stone pillars, it doesn't get zapped and can often get the first star on the 2nd floor. I dropped B using autopilot on the ball from the 2nd floor to the ground floor by adjusting the height of the ball's platform and I used B to catch the central star on pyramid's top.
      Great level :cool:.
    • MekoMole
      Thank you @Soohaeib Afeef Hosen for playing this level and providing much valued feedback. I need to study your detailed response to improve my designs. Thank you
    • Rating:
      5/5,
      Sammy 5
      :cool:
      Nice one!:p fabulous gameplay and at first my B didn't know where to start:unsure:...soooo many choices:) and Lots of help. The second floor star with the slider next to it was the trickiest for my and I always held my breath when in that area:eek:. Totally enjoyed this one which was good as I had to repeat it quite a number of times :p. Thanks so much :thumbsup:
      MekoMole likes this.
    • MekoMole
      Thank you so much @Sammy 5 for such an enthusiastic response and for persevering with the gameplay. I'm delighted you enjoyed it despite the restarts. I find it a difficult call to judge whether a design is a challenge or just frustrating to play. I'm grateful for your continued interest and support for my levels.
      Sammy 5 likes this.
    There are no comments to display.
  • Album:
    MekoMole
    Uploaded By:
    MekoMole
    Date:
    May 27, 2024
    View Count:
    756
    Comment Count:
    11