1. Announcing Mekorama on the Web!

    Now anyone can play levels from the forum online, with one click!

    Dismiss Notice
  2. Psst! If you're new here, welcome! Please visit these pages first for information about the forum and Mekorama:

    Welcome! ¡Bienvenido! Selamat datang! Добро пожаловать! Willkommen!
    and
    Everything you want to know about Mekorama

    Dismiss Notice
MekoMole

Blade Runner

An adventure/timing level. No tricks. Deckard B, now aware of his own Replicant heritage, tours the city to save his fellow replicants from other bounty hunters.

Blade Runner
MekoMole, Apr 7, 2023
EL797, Sammy 5, Mekologic and 3 others like this.
    • MekoMole
      I have to confess that I don't think I have watched the movies. However I have long admired the stills on the web of the city backdrop and these are the inspiration for this level.
      It seems generally accepted that Deckard himself is a replicant and hence my plot of B rescuing replicants rather than terminating them, a much more fitting role for our diminutive hero I feel.
      This level has been a long time in the making due to stability problems with the rising platform. I think it is probably about 90/95% stable which is the best I can achieve. If the platform misbehaves for you then I apologise in advance.
      The path of gameplay is very simple but I think the timing of jumps could be tricky. I now suffer increasing difficulty with stiffness in my hands and age related touch screen problems. The initial designs had single block landing platforms but I have now expanded these which allows me to complete the level in a single pass. Hopefully this doesn't make the level to easy for experienced players.
      The level has a win block as well as stars. In my opinion it is necessary to take the block and ALL other stars for a true win.
      Given the multiple moving elements I would be surprised if there were no shortcuts or autopilots. I have identified one possible risky shortcut but it only occurs about every sixth or seventh cycle.

      B has to move quickly to get on to the sub orbital mass transportation shuttle, the rising platform.
      The first star should be easy. One replicant saved.
      The second star will probably prove more difficult if the platform is working properly. B has to step off the rising platform to take the star then step back on before it rises too far. I have provided an alternative shortcut if you miss and get stuck half way up, but it means sacrificing a star and leaving an unfortunate replicant to it's fate.
      If you manage to reboard the shuttle you have to move quickly to take the star on the rising patform itself. Try too soon and ZAP. Try too late and you are stuck on the shuttle as it goes into orbit. GAME OVER. If B falls to the ground during the disembarkation, and avoids being zapped, you can continue.
      Be very careful moving from the central tower to the second. Attempt the dog leg path in one move and you will almost certainly be zapped.
      The pull out wall in the third tower has functions other than providing visibility.
      The remainder of the level consists mainly of transferring between elevators and slider shuttles. I have deliberately made most of the transfers 'on the move' rather than at end of travel. This makes the level more difficult but also provides two opportunities to transfer. Be aware however that sometimes choosing to transfer in one of the directions leads to danger.

      Я должен признаться, что я не думаю, что смотрел фильмы. Тем не менее, я давно восхищаюсь кадрами в Интернете на фоне города, и они послужили источником вдохновения для этого уровня. Кажется общепризнанным, что сам Декард является репликантом, и, следовательно, мой сюжет о спасении репликантов Б, а не об их уничтожении, гораздо более подходящая роль для нашего миниатюрного героя, как мне кажется. Этот уровень создавался долгое время из-за проблем со стабильностью поднимающейся платформы. Я думаю, что это, вероятно, около 90/95% стабильности, что является лучшим, чего я могу достичь. Если платформа ведет себя неправильно для вас, я заранее извиняюсь. Путь игрового процесса очень прост, но я думаю, что время прыжков может быть сложным. Теперь я страдаю от скованности рук и проблем с сенсорным экраном, связанных с возрастом. В первоначальных проектах были посадочные платформы из одного блока, но теперь я расширил их, что позволяет мне пройти уровень за один проход. Надеюсь, это не сделает уровень легким для опытных игроков. Уровень имеет выигрышный блок, а также звезды. На мой взгляд, для настоящей победы необходимо взять блок и ВСЕ остальные звезды. Учитывая множество движущихся элементов, я был бы удивлен, если бы не было ярлыков или автопилотов. Я определил один возможный рискованный обходной путь, но он происходит только примерно каждый шестой или седьмой цикл. B должен двигаться быстро, чтобы попасть на суборбитальный массовый транспортный шаттл, поднимающуюся платформу. Первая звезда должна быть легкой. Один репликант сохранен. Вторая звезда, вероятно, окажется более сложной, если платформа работает правильно. B должен сойти с поднимающейся платформы, чтобы взять звезду, а затем вернуться, прежде чем она поднимется слишком высоко. Я предоставил альтернативный путь, если вы промахнетесь и застрянете на полпути, но это означает пожертвовать звездой и оставить несчастного репликанта на произвол судьбы. Если вам удастся снова сесть в шаттл, вы должны двигаться быстро, чтобы взять звезду на самой восходящей платформе. Попробуйте слишком рано и ZAP. Попробуйте слишком поздно, и вы застрянете на шаттле, когда он выходит на орбиту. ИГРА ЗАКОНЧЕНА. Если B падает на землю во время высадки и избегает поражения электрическим током, вы можете продолжить. Будьте очень осторожны, двигаясь от центральной башни ко второй. Попробуйте пройти путь собачьей ноги за одно движение, и вы почти наверняка будете поражены. Выдвижная стена в третьей башне выполняет и другие функции, кроме обеспечения видимости. Остальная часть уровня состоит в основном из перемещения между лифтами и шаттлами-слайдерами. Я намеренно сделал большую часть пересадок «на ходу», а не в конце пути. Это усложняет уровень, но также предоставляет две возможности для перехода. Однако имейте в виду, что иногда выбор перехода в одном из направлений приводит к опасности.
      Tengo que confesar que no creo haber visto las películas. Sin embargo, he admirado durante mucho tiempo las imágenes fijas en la web del telón de fondo de la ciudad y estas son la inspiración para este nivel. Parece generalmente aceptado que el propio Deckard es un replicante y, por lo tanto, mi trama de B rescatar a los replicantes en lugar de acabar con ellos, creo que es un papel mucho más apropiado para nuestro diminuto héroe. Este nivel se ha estado construyendo durante mucho tiempo debido a problemas de estabilidad con la plataforma ascendente. Creo que es probablemente un 90/95% estable, que es lo mejor que puedo lograr. Si la plataforma se porta mal para ti, te pido disculpas de antemano. El camino del juego es muy simple, pero creo que la sincronización de los saltos puede ser complicada. Ahora sufro cada vez más dificultad con la rigidez en mis manos y problemas de pantalla táctil relacionados con la edad. Los diseños iniciales tenían plataformas de aterrizaje de un solo bloque, pero ahora las he ampliado, lo que me permite completar el nivel en una sola pasada. Esperemos que esto no haga que el nivel sea fácil para los jugadores experimentados. El nivel tiene un bloque ganador y estrellas. En mi opinión, es necesario tomar el bloque y TODAS las demás estrellas para una verdadera victoria. Dados los múltiples elementos móviles, me sorprendería que no hubiera atajos ni pilotos automáticos. He identificado un posible atajo arriesgado, pero solo ocurre cada sexto o séptimo ciclo. B tiene que moverse rápidamente para llegar al transbordador de transporte masivo suborbital, la plataforma ascendente. La primera estrella debería ser fácil. Un replicante salvado. La segunda estrella probablemente resulte más difícil si la plataforma funciona correctamente. B tiene que bajar de la plataforma ascendente para tomar la estrella y luego retroceder antes de que se eleve demasiado. He proporcionado un atajo alternativo si fallas y te quedas atascado a mitad de camino, pero significa sacrificar una estrella y dejar a un desafortunado replicante a su suerte. Si logra volver a abordar el transbordador, debe moverse rápidamente para tomar la estrella en la plataforma ascendente. Intente demasiado pronto y ZAP. Inténtalo demasiado tarde y te quedarás atrapado en el transbordador mientras entra en órbita. JUEGO TERMINADO. Si B cae al suelo durante el desembarco y evita ser electrocutado, puedes continuar. Mucho cuidado al pasar de la torre central a la segunda. Intente el camino de la pata de perro en un solo movimiento y casi con certeza será eliminado. El muro extraíble en la tercera torre tiene otras funciones además de proporcionar visibilidad. El resto del nivel consiste principalmente en la transferencia entre ascensores y lanzaderas deslizantes. He hecho deliberadamente la mayoría de las transferencias 'sobre la marcha' en lugar de al final del viaje. Esto hace que el nivel sea más difícil, pero también brinda dos oportunidades para transferir. Sin embargo, tenga en cuenta que, a veces, elegir transferir en una de las direcciones conduce al peligro.
    • MekoMole
      Just spotted first error. The first star IS easy, TOO easy. The result of a late change not tested properly.
    • Rating:
      4/5,
      delator77
      I like a lot classic sci-fi films but Blade Runner is not between my favourites... Uuhhmmmm, I am more fan of the eighth passenger :sneaky:... However, I liked the gameplay, as you pointed out, easy but with risky steps... I can assure you that I suffered them due to my impatience :rotf:... thanks for sharing & for the fun @MekoMole :)
      MekoMole likes this.
    • MomoKeego
      I like it, right up to the final shuttle. I'm sorry, I don't have the patience to wait on that last shuttle.
      Moving on. ;)
      MekoMole likes this.
    • MekoMole
      Thanks @delator77. I was contemplating watching the film but sounds as if perhaps I should give it a miss. Maybe stick to Ice Age with the geandchildren. :)
    • MekoMole
      Thanks for taking time out to review @MomoKeego. Sounds like this one is going to bomb and knock the bottom out of the Studio profits.:oops:
    • Rating:
      5/5,
      Denis Nazin
      Thank you my friend! Very COOL fantastic design:thumbsup::thumbsup::thumbsup:!! I really liked the flying platform and the gameplay associated with it:thumbsup:. By the way, I had no problems with the platform (once it fell,:rotf: but every time it goes out of orbit and does not get stuck!). This worked well for me. You did a good job on stability!:thumbsup: Well done.
      As for the rest of the gameplay - I'm not a fan of the "level timing autoslider" genre:unsure::rolleyes:. But you did a great job with the itinerary! Very cleverly, in such a way as to use absolutely the entire design for the gameplay. Well done;). I had to restart several times due to atosliders and columns (B loves to fall a lot:confused::rotf:).
      As I understand it, this is the main difficulty challenge at this level:sneaky:.
      Thank you, very beautiful FANTASTIC level;).
      MekoMole likes this.
    • Rating:
      5/5,
      ridgerunner
      I am also not a fan of stepping from one autoslider to another but fortune was on my side and i had no falls and no restarts so my patience wasn’t tested and I enjoyed it. I used a different gameplay at the start which made things stress free. Liked the design and i liked the film at the time, but it hasn’t aged well.
      walk B to face the autoslider stair. Release the platform and push B onto the stair using the central draggable and leave the draggable ontop of a flathead to halt the rising platform. Gives plenty of time for B to get up to the high area to then step on and off from the star when the platform is released. Use the central draggable to take B to the star in the central area block
    • MekoMole
      Thank you @ridgerunner. Glad you enjoyed it. I knew in my bones you would find something. Similar mistake to Trick or Treat that you discovered, so I should have known better. I added the 'get out of jail' slider as I kept getting stranded on the star block, especially in earlier versions. In future no more Mr. Nice Guy, Ming the Merciless is in. Now there is an interesting thought.:sneaky:
    • MekoMole
      @Denis Nazin Спасибо за ваш очень добрый ответ. Б, как и я, страдает головокружением, поэтому желательно избегать падений. Тем более с B со всеми этими столбцами Zapper. Думаю, я слишком сильно сосредоточился на движущейся платформе, это было настоящей болью, и я сделал пару основных ошибок, которых следовало избегать. Я благодарен, что вы продолжали играть в жанре игры, который вам не нравится, несмотря на падения. Еще раз поздравляю с вашим большим 400.

      Thank you for your very kind response. B, like myself, suffers from a degree of vertigo so avoidance of falls is desirable. More so with B with all those zapper columns. I think I concentrated too much on the moving platform, it was a real pain, and made a couple of basic mistakes that should have been avoided. I'm grateful that you persevered with a genre of game that you dislike and in spite of falls.
      Congratulations again on your big 400.
    • Rating:
      5/5,
      Mekologic
      Amazing design! :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
      Despite the fact that you have not watched the movie, the design turned out to be very realistic.:D:cool::thumbsup:
      Interesting timing level, I liked running away from zappers.:cool:
      MekoMole likes this.
    • MekoMole
      Thank you very much @Mekologic. I'm glad you liked the design. I wondered if the zapper towers were a bit over the top but felt that they add to the atmosphere as well as influencing timing.
    • Rating:
      5/5,
      Sammy 5
      :thumbsup:
      The shuttle was not always dependable for me so I did the opening like @ridgerunner . Found the map sometimes hard to perceive the heights but the sliders were forgiving. Very cool shuttle idea!
    • MekoMole
      Thank you @Sammy 5 for such a generous response in spite of the problems you encountered. I'm glad that @ridgerunner came to the rescue.
      I agree the map can be disorienting but I decided to leave it that way as I felt it in character with the scene.
      The shuttle seemed a good idea when I first came up with it but I couldn't make it work 100% despite weeks of trying. It is finely balanced and the position of B can affect it. However, after so much effort expended, I decided to publish with a disclaimer and accept any deserved flak that came my way.
      Sammy 5 likes this.
    • Sammy 5
      @MekoMole
      The shuttle, like any other fine and exquisite piece of machinery, is always sensitive to its passenger/Cargo movement !:D
    There are no comments to display.
  • Album:
    MekoMole
    Uploaded By:
    MekoMole
    Date:
    Apr 7, 2023
    View Count:
    945
    Comment Count:
    15